آموزش امنیت ورد پرس

افزایش امنیت ورد پرس یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران وب سایت‌ها به شمار می‌رود که نباید از آن غافل شد. سایت وردپرس در بین سیستم‌های سایت‌ساز از محبوبیت بسیاری برخوردار است؛ به همین دلیل در دفعات بسیاری مورد نفوذ و هک قرار می‌گیرد.

هنگامی که سایت هک می‌شود، اطلاعات و دارایی وب سایت به دست هکر افتاده و این به هیچ‌وجه به نفع مدیر سایت نخواهد بود. به همین منظور اگر وب سایت وردپرس در دست دارید، باید نسبت به افزایش امنیت آن اقداماتی را انجام دهید. برای آشنایی با مبانی امنیت وردپرس با ما همراه باشید.افزایش امنیت وردپرسبالا بردن امنیت سایت وردپرس

اگر از یک وب سایت در بستر اینترنت برخوردار هستید و کسب ‌و کار آنلاین را آغاز کرده‌اید، از امنیت سایت خود غافل نشوید. هک سایت سبب می‌گردد تا دارایی و اطلاعات وب سایت شما در دسترس دیگران قرار بگیرند. از دلایل مهم برای استفاده از امنیت ورد پرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از دزدیده شدن اطلاعات خصوصی وب سایت توسط هکرها
  • پیشگیری از نصب برنامه‌های هکر و مخرب روی سایت
  • کاهش احتمال آسیب رسیدن به سایت توسط هکرها
  • جلوگیری از کاهش رتبه وب سایت
  • پیشگیری از ایجاد لطمه بر سئوی سایت

برای افزایش امنیت سایت چه کاری باید انجام دهیم ؟

امنیت ورد پرس مبحثی مهم در ایجاد و نگهداری یک وب سایت است. حفظ اطلاعات شخصی یک امر بسیار ضروری برای یک کسب‌ و کار اینترنتی و وب سایت به شمار می‌رود. برای بالا بردن امنیت ورد پرس باید از خطرات احتمالی به منظور هک سایت جلوگیری شود. مدیر وب سایت می‌بایست آموزش لازم در زمینه امنیت وردپرس را فرا گیرید.  در زیر با اقدامات لازم جهت افزایش امنیت ورد پرس آشنا خواهید شد.

بروزرسانی وردپرس

نرم ‌افزار وردپرس مرتبا توسط تیم تولیدش بروزرسانی می‌شود. شما باید برای ارتقاع سطح وب سایت خود بروزرسانی را به‌صورت دستی انجام دهید و در زمان‌های معین سایت را بروزرسانی نمایید. این کار نقش مهمی در امنیت سایت وردپرس دارد.

افزودن نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد

در حال حاضر از روش‌های رایج برای هک می‌توان به استفاده از رمز عبور اشاره کرد. برای سایت خود از رمز عبور و نام کاربری پیچیده و سخت استفاده کنید تا هک آن به سادگی امکان‌ پذیر نباشد.

یکی از راه‌های کاهش خطر هک سایت، عدم دسترسی دادن به حساب سرپرست یا مدیر وردپرس است. افزودن رمز عبور منحصر به ‌فرد در افزایش امنیت وردپرس تاثیر بسزایی خواهد داشت.

احراز هویت دوگانه جهت هک و امنیت

قطعاً شما با روش احراز هویت دوگانه آشنا هستید. احراز هویت به‌صورت دوگانه یک روش رایج برای افزایش امنیت سایت است. در این روش برای ورود به سایت نیاز به عبور از دو مرز دارید که این کار هک کردن را برای هکرها سخت می‌کند. برای ایجاد احراز هویت می‌توانید از رمزهای عبور پیچیده، کد محرمانه، کاراکتر یا سوال محرمانه استفاده نمایید.

فعال ‌سازی HTTPS/SSL جهت تامین امنیت

SSL یک پروتکل برای ایجاد ارتباط با وب و انتقال داده‌ها است. این پروتکل به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا محتوا و داده‌های خود را رمز‌گذاری نمایند. شما با قرار دادن یک رمز روی داده و اطلاعات، می‌توانید از هک سایت خود جلوگیری کنید.

در واقع با استفاده از گواهی SSL داده‌های سایت کدگذاری شده و به ‌راحتی توسط هکرها قابل خواندن نخواهند بود. فعالسازی این دو برای همه وب سایت‌های وردپرس امری ضروری است.

غیرفعال کردن ویرایش فایل

در بخش داشبورد سایت وردپرس، دو مسیر Editer و Plugins وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید تم یا پلاگین سایت خود را ویرایش کنید. برای امنیت وردپرس بهتر است که گزینه ویرایش را در بخش پلاگین، غیرفعال نمایید.

این کار به منظور جلوگیری از تزریق کد مخرب توسط هکر به پلاگین و تم وب سایت انجام می‌گیرد. برای غیرفعال کردن پلاگین و ویرایش فایل می‌توانید فایلwp-config.php را از پوشه public برداشته و به مسیری دیگر منتقل کنید. وردپرس  قادر است این فایل را به هر مسیری انتقال دهید، شناسایی کند و اطلاعات مورد نیاز خود را فراخوانی نماید.

امنیت وردپرسنقش هاست در امنیت ورد پرس

سرویس هاست از اهمیت بسیاری در زمینه امنیت ورد پرس برخوردار است. هاست در واقع با بررسی و تحت نظر قرار دادن سایت شما به‌صورت متداول، عمل رصد مداوم سایت را انجام می‌دهد. سپس در صورت مشاهده اعمال مشکوک یا امور هک به شما هشدار لازم را در این زمینه خواهد داد. نسخه‌های DDOS یا PHP یک افزونه امنیت برای بالا بردن امنیت ورد پرس هستند.

تغییر WP-login URL

برای جلوگیری از هک سایت‌‌های وردپرس بهتر است آدرس ورود پیش‌ فرض سایت را تغییر دهید. زمانی که اقدام به تغییر آدرس وب سایت وردپرس نکنید، با حملات گسترده هکرها مواجه خواهید شد.

یکی از روش‌های هک سایت، یافتن آدرس پیش‌فرض و وارد کردن متداول رمزهای عبور به منظور نفوذ در سایت است؛ اما شما با تغییر WP-login URL می‌توانید از این عمل جلوگیری کنید. برای عملکرد بهتر امنیت سایت می‌توانید هنگام تغییر URL، در بخش ورودی سایت یا قسمت ثبت نام یک سوال امنیتی برای جلوگیری از ورود ربات و هکر اضافه نمایید.

محدود سازی تلاش ‌های ورود به سیستم

با محدود کردن تلاش‌های ورود به سیستم می‌توانید یک افزونه امنیتی وردپرس را ایجاد کنید. این کار به منظور جلوگیری از حملات متداول هکرها با روش Brute Force صورت می‌گیرد.

در واقع هکرها اگر بتوانند به‌صورت نامحدود برای ورود به سیستم و سایت شما تلاش کنند، درصد موفقیت هک، افزایش می‌یابد. برای مثال تلاش ورود به سیستم را در ۳ الی ۵ مرتبه قرار دهید. برای فعال کردن گزینه محدودیت ورود، می توانید پلاگین «Limit Login Attempts Reloaded»را روی وردپرس نصب و فعال کنید تا پس از چند بار ورود ناموفق IP کاربر را به صورت موقت مسدود کند.

نصب فایروال Firewall جهت افزایش امنیت وردپرس

برای نصب فایروال می‌توانید از دو روش نصب روی وردپرس یا نصب روی کامپیوتر استفاده نمایید. فایروال یک برنامه محافظتی از سایت است که هنگام نصب آن می‌توانید از وب سایت وردپرس در برابر تهدیدات و حملات هکرها، بدافزارها، ویروس و ربات‌ها محافظت نمایید.

زمانی که آن را نصب کرده‌اید، فایروال به‌صورت خودکار هنگام مواجه با سیستم‌های مشکوک، ویروس یا بدافزار اقدام به بلاک کردن آنها می‌کند.
هک و امنیتافزونه امنیت

افزونه های زیادی برای افزایش امنیت ورد پرس وجود دارد که در زیر به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • افزونه امنیت وردپرس وردفنس Wordfence Security
  • افزونه آیتمز سکوریتی iThemes Security
  • افزونه امنیتی All In One WP Security
کلام آخر

برای افزایش امنیت ورد پرس کافیست اقداماتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را روی سایت خود پیاده کنید، تا از امنیت سایت خیالتان راحت باشد.

اگر قصد راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود را دارید تیم یسنا وب متخصص در امور دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای تحقق تقاضای شما در زمینه موفقیت کسب و کارتان در کنار شما خواهد بود و تا انتهای رسیدن به این هدف شما را راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید